Berlingske Business

SAS vil af med dyrt personale

Danmarks Nationalbank sælger SAS-aktier
Den såkaldte lokalaftale giver medarbejdere, der har arbejdet hos SAS i syv år eller mere, penge med i lommen, hvis de vælger at sige op. Foto:

Om godt ti dage kan hundredvis af stewarder og stewardesser tage imod en gylden fratrædelsesordning i SAS.

Den såkaldte lokalaftale giver medarbejdere, der har arbejdet hos SAS i syv år eller mere, penge med i lommen, hvis de vælger at sige op.

Det skriver Børsen.

»Hvis de rigtige i kabinepersonalegruppen stopper, vil det være godt for SAS. Især hvis det samtidig kan lade sig gøre at få nye folk ind med gode kompetencer til billigere priser. Man skal huske ikke at lave en fratrædelsesordning for attraktiv, da man så kan risikere at miste for mange af de rigtige med store kompetencer,« siger senioranalytiker i Sydbank Jacob Pedersen til Børsen.

Lokalaftalen blev suspenderet før de afgørende forhandlinger i november sidste år med det flyvende personale, men man ophævede suspensionen i foråret med beskeden om, at den lukrative aftale ville blive bragt til ophør med virkning fra 31. marts 2014.

Formanden for det danske kabinepersonale, Helge Thuesen, anslår, at op mod 130 ansatte vil tage imod fratrædelsesordningen, skriver avisen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen