Berlingske Business

SAS udvider samarbejdet med American Airlines

SAS styrer mod bedre tider
I slutningen af maj blev SAS udelukket fra det transatlantiske rutesamarbejde "Atlantic Plus Plus", der har Lufthansa, United og Air Canada som de bærende kræfter. Foto:

SAS har besluttet sig for at udvide samarbejdet med to selskaber på den anden side af Atlanten, American Airlines og Virgin America.

Det skriver branchesitet Check-in.dk.

Det betyder, at Virgin America er SAS' nye partnerselskab på de amerikanske indenrigsruter, mens der etableres et prissamarbejde med American Airlines på de såkaldte "open fares". Og så indebærer samarbejdet med de to selskaber, at SAS også vil tilbyde såkaldte "closed fares", der er specialpriser for rejsebureauer, touroperatører og større virksomheder.

I slutningen af maj blev SAS udelukket fra det transatlantiske rutesamarbejde "Atlantic Plus Plus", der har Lufthansa, United og Air Canada som de bærende kræfter.

SAS flyver til New York-Newark, Washington, Chicago og San Francisco. Virgin America har sin hub i San Francisco, og derfor kan det nye samarbejde understøtte vestkyst-ruten, mens samarbejdet med American Airlines primært skal styrke trafikken til og fra Chicago O'Hare International Airport, skriver Check-in.

Star Alliance-partneren United Airlines indgår allerede i dag som en vigtig samarbejdspartner på SAS-ruterne til og fra New York, Washington og San Francisco.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen