Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber

SAS svarer igen i tyggegummistrid

SAS svarer igen i tyggegummistrid - 1
Så er det Ryanairs tur til at få en omgang i vridemaskinen: SAS svarer igen i tyggegummistriden. Foto:

Når SAS-aktien koster ligeså meget som et stykke tyggegummi, bliver de solgt, sagde Ryanair for nylig. Men nu tager det skandinaviske flyselskab til genmæle. ”Pas jeres egne kunder først,” lyder det.

”Hvad er afgiften for at tygge tyggegummi hos Ryanair?” Sådan lyder det ironiske genmæle fra SAS, efter at lavpriskonkurrenten Ryanair har kritiseret SAS’ priser og fremtidsmuligheder.

Ryanairs nye nordiske chef sagde for nylig, at SAS havde slået fejl, og at når prisen for en SAS-aktie er nået ned til prisen på et Hubba Bubba-tyggegummi, ville selskabet bliver købt af Lufthansa.

Men nu svarer SAS altså igen med henvisning til, at Ryanairs priser ofte bliver pålagt et par afgifter, inden man når den endelige pris.

”Tag hånd om jeres egne kunder, når I laver fejl i stedet for at kritisere SAS, som ser håndteringen af forsinket bagage og forsinkede fly som en del af en naturlig service,” siger vicekoncernchef i SAS John Dueholm i en pressemeddelelse.

Vicekoncernchefen skriver også i meddelelsen, at han egentlig finder det smigrende, at Ryanair har sat en smædekampagne om SAS i gang.

”Egentlig tror jeg, at de er så desperate for medieomtale, at de den ene dag taler om toiletafgifter, den anden om gratis ståpladser ombord. Jeg er nysgerrig efter at se, hvad det næste bliver – liggepladser i bagagehylden eller passagerer, der checkes ind i bagagerummet under flyet?”

Han afviser desuden Ryanairs påstand om, at SAS’ billetter skulle være tre gange så dyre, at SAS skulle miste 20 gange så meget bagage, og at SAS aflyser dobbelt så mange fly som Ryanair.

Og så får Ryanair da også lige en lille svada med på vejen.

”Folk er trætte af alle de afgifter, lavprisflyselskaberne har. Egentlig burde vi omdøbe dem til højafgiftsselskaber,” siger John Dueholm.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen