Berlingske Business
17:46Tak for i dag

SAS styrker omsætning og overskud

SAS-top forbereder sig på endnu lavere billetpriser
ARKIVFOTO 2010 af SAS-fly- - Se RB 1/8 2016 06.00. Mandag har SAS eksisteret i 70 år. Selskabet kæmper med en abnorm prisudvikling, siger dansk koncerndirektør. (Foto: Henning Bagger/Scanpix 2015) Foto:

SAS lander et bedre 3. kvartal end sidste år. Trods pilotstrejke har SAS styrket sin omsætning og overskud efter skat marginalt.

Omsætningen stiger i SAS’ 3. kvartal til 11.133 millioner svenske kroner i forhold til 10.973 kroner i samme periode sidste år, og overskudsgraden ligger fortsat på 10,4 procent i det pressede skandinaviske selskab. Trods pilotstrejker blev overskuddet forbedret til 805 milioner svenske kroner efter skat mod 800 millioner sidste år.

Det skyldes blandt andet en passagerfremgang og lavere brændstofpriser. At effekten på indtjeningen ikke blev større, kan tilskrives valutaeksponering, påpeger Rickard Gustafson, der er CEO i SAS.

Mellem maj og juli fragtede SAS 8.090.000 passagerer. En betydelig fremgang i forhold til de 7.789.000, der fløj i samme periode sidste år.

Billede

SAS har ellers ikke været et populært selskab blandt investorerne i år. I sommer fejrede SAS, at selskabet har været på vingerne i 70 år, festen bliver spoleret af, at SAS-aktien har tabt 20,49 procent af sin værdi alene i 2016 og er især presset af en overkapacitet af fly på markedet og priskonkurrence fra blandt andre Norske Norwegian.

I forbindelse med rengskabet, meddeler SAS, at virksomheden investerer en halv milliard svenske kroner i hurtigere WiFi og en opgradering af kabinen på kort- og mellemdistanceflåden.

SAS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen