Berlingske Business

SAS sløjfer olieekspressen og indfører ekstra afgang til New York

pix
SAS indfører en ekstra afgang mellem København og New York. Arkivfoto. Foto:

Nedgang i olieindustrien rammer SAS, der lukker ruten mellem oliebyerne Houston og Stavanger. Til gengæld kommer der en ekstra afgang mellem København og New York.

Den lave oliepris har medført en markant neddrosling af aktiviteterne i olieindustrien, og det kan mærkes hos SAS, der nu må trække stikket på Olieekspressen, den direkte rute mellem Houston i Texas og Stavanger i Norge.

SAS åbnede for godt et år siden en direkte rute mellem de to byer betjent med et lille Boeing 737-700 fly med 44 sæder i en ren business class-konfiguration. Så sent som i august lød det, at den aktuelle krise i olieindustrien nok kunne mærkes hos SAS, men ikke ville medføre lukning af ruten. Men nu har piben tilsyneladende fået en anden lyd.

TIL BT - SAS - BONUSKORT 2

»Olieruten var et resultat af en konstruktiv og kreativ produktudvikling mellem SAS og vores kernekunder i olieindustrien. Vi har gjort et helhjertet forsøg det seneste år med at søge fortsatte muligheder for den eksistens i markedet. Desværre må vi konstatere, at nedgangen i oliebranchen også påvirker os, og det forklarer, hvorfor vi flytter flyet for at forstærke tilbuddet mellem København og New York, hvor markedspotentialet er væsentligt bedre,« siger koncerndirektør Eivind Roald.

Ruten lukker med en sidste afgang d. 23. oktober og herefter skal flyet til København, hvorfra det skal flyve på en ny ekstra aftenafgang til New York. SAS flyver allerede nu mellem de to byer, men aftenafgangen vil gøre det muligt at maksimere tiden i New York eller København inden afgang.

Indtil nytår flyver flyet forsat med udelukkende med 44 businessclass-sæder, så prisen bliver derefter. Herefter er det planen at skifte til en konfiguration med 20 businessclass-sæder og 66 SAS-Go-pladser.

BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen