Berlingske Business

SAS skruer kapaciteten op med 500.000 sæder til vinter

BM
Et SAS fly på vej fra gaten til landingsbanen. Foto:

Nye ruter giver flere sæder hos SAS, der i vinterprogrammet 2015/16 skruer op med en halv mio. flere sæder til kunderne.

Udover rutenyhederne fortsætter flere ruter fra sommerprogrammet til vinter. Og over jul og nytår kommer SAS til at tilbyde det største udbud af sæder fra Skandinaven til Sydeuropa nogensinde, oplyser selskabet.

»I vinter så vi en stor interesse for vores feriedestinationer. Derfor er vi glade for at kunne tilbyde endnu flere vinterdestinationer næste sæson samtidig med, at vi skruer op for antallet af afgange på populære ruter«, siger Eivind Roald, koncerndirektør for den kommercielle forretning i SAS, i en pressemeddelelse.

I vinterprogrammet for 2015/2016 lancerer SAS helt nye ruter, fortsætter et flertal af sommerens rejsemål og øger antallet af afgange på populære ruter. I tillæg skruer SAS op for afgangene mellem København og San Francisco og kommer dermed til at flyve dagligt til San Francisco.

Vinterprogrammet træder gradvist i kraft fra slutningen af oktober, og frekvenserne til USA øges blandt andet med flere afgange fra København til San Francisco. Således kan rejsende dagligt flyve med SAS til San Francisco. Samlet får SAS 106 ugentligt afgange til og fra fem destinationer i USA.

I vintertrafikprogrammet indsætter SAS også større fly på de eksisterende ruter fra København, Stockholm og Oslo til London Heathrow. Samtidig ændres lufthavnen på ruten mellem Göteborg-London fra Heathrow til Stansted. Totalt øger SAS kapaciteten fra Skandinavien til London med godt 50.000 ekstra sæder.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen