Berlingske Business

SAS: Skandinavien er ikke et ideelt transitpunkt

SAS
Rickard Gustafson, direktøren for SAS, mener ikke, at den skandinaviske placering er ideel til at være et transitpunkt. EPA/Bertil Enevag Ericson SWEDEN OUT Foto:

Skandinavien er ikke et attraktivt område for transfertrafikken mellem Europa og resten af verden.

Skandinavien er ikke et attraktivt transitpunkt for trafikken mellem Nordamerika og Asien.

Det fortæller flyselskabet SAS' administrerende direktør, Rickard Gustafson, til Business Insider. Direktøren for flyselskabet, der blandt andet har bygget noget af sin forretning på transferpassagerer, mener ikke, at den skandinaviske placering er ideel til at være et transferpunkt for denne type trafik, da der er kortere over Stillehavet.

FRANCE-TRANSPORT-PLANE-THOMAS COOK

»Jeg kan ikke rigtigt se Skandinavien som et transferknudepunkt. Vores geografiske placering er i virkeligheden ikke ideel for en transferbaseret virksomhed. For at få det til at fungere, så skal du finde en måde at generere en del trafik fra Centraleuropa til Skandinavien, og derefter vil du også skulle konkurrere med andre trafikknudepunkter i Mellemøsten og Europa,« siger han til avisen.

Rickard Gustafson

»At forsøge at gøre Skandinavien til et transferknudepunkt ville være dyrt og farligt at give os i kast med,« tilføjer han.

sas

SAS har i 2016 blandt andet åbnet de nye ruter København-Miami, Oslo-Miami, Stockholm-Los Angeles og København-Boston. Når fremtidige ruter skal vurderes, er der nu mere fokus på, at ruterne kan servicere passagerer, der rejser direkte til destinationen, skriver avisen.

Bedstemor og barnebarn får erstatning for forsinket fly

»Når vi ser efter nye destinationer, kigger vi efter et godt miks af forretningsrejser og ferierejser. Vi kigger efter ruter, der har nok efterspørgsel til at rejse direkte mellem destinationen og Skandinavien,« siger han.

SWISS-TRANSPORT/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen