Berlingske Business

SAS ser gerne flere fly opereret af underleverandører

SAS-top forbereder sig på endnu lavere billetpriser
SAS Foto:

Det er en vej, vi har tænkt os at fortsætte med at gå, lyder det fra selskabet.

Siden efteråret 2013 har SAS brugt en række flyselskaber til at operere flyvninger med selskabernes egne fly malet i SAS-farver - såkaldte "wet lease-flyvninger". Og det har været en god strategi, hvorfor SAS nu er klar til at bruge deres underleverandører i endnu højere grad.

Det skriver branchemediet Check-in.dk

»Det er en vej, vi har tænkt os at fortsætte med at gå. Vi kigger på hele wet-lease konceptet, og hvordan vi kan bruge det mere,« siger koncerndriftsdirektør hos SAS Lars Sandahl Sørensen til Check-in.dk.

Mandag - lufthavn

SAS anvender konceptet på tre måder, ifølge Check-in.dk. Det bruges blandt andet på de destinationer, hvor SAS har få passagerer. Derudover bruges det, hvis en nystartet rute ikke har passagergrundlag til fly med større kapacitet. Og afslutningsvist bruges det i højsommeren, hvor SAS så kan udnytte de større fly på ruter med større trafikgrundlag eller bruge dem til at flyve for charterarrangører.

»Det, vi har gjort omkring wet lease, har vist sig at være en god strategi. Vi får destinationer på rutekortet, som vi ellers ikke ville kunne servicere, og vores kunder er glade for det,« forklarer Lars Sandahl Sørensen til check-in.dk.

SAS-STRIKE/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen