Berlingske Business
08:24Genmab, Vestas og Pandora fortsat i fokus

SAS ser gerne flere fly opereret af underleverandører

SAS-top forbereder sig på endnu lavere billetpriser
SAS Foto:

Det er en vej, vi har tænkt os at fortsætte med at gå, lyder det fra selskabet.

Siden efteråret 2013 har SAS brugt en række flyselskaber til at operere flyvninger med selskabernes egne fly malet i SAS-farver - såkaldte "wet lease-flyvninger". Og det har været en god strategi, hvorfor SAS nu er klar til at bruge deres underleverandører i endnu højere grad.

Det skriver branchemediet Check-in.dk

»Det er en vej, vi har tænkt os at fortsætte med at gå. Vi kigger på hele wet-lease konceptet, og hvordan vi kan bruge det mere,« siger koncerndriftsdirektør hos SAS Lars Sandahl Sørensen til Check-in.dk.

Mandag - lufthavn

SAS anvender konceptet på tre måder, ifølge Check-in.dk. Det bruges blandt andet på de destinationer, hvor SAS har få passagerer. Derudover bruges det, hvis en nystartet rute ikke har passagergrundlag til fly med større kapacitet. Og afslutningsvist bruges det i højsommeren, hvor SAS så kan udnytte de større fly på ruter med større trafikgrundlag eller bruge dem til at flyve for charterarrangører.

»Det, vi har gjort omkring wet lease, har vist sig at være en god strategi. Vi får destinationer på rutekortet, som vi ellers ikke ville kunne servicere, og vores kunder er glade for det,« forklarer Lars Sandahl Sørensen til check-in.dk.

SAS-STRIKE/

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen