Berlingske Business

SAS satser på Dash8-fly igen

SAS satser på Dash8-fly igen - 1
Et Dash8-fly nødlander i Kastrup den 27. oktober 2007. Efter tre havarier skrottede SAS deres Dash8-fly, men et datterselskab benytter dem fortsat. Foto:

De uheldsramte Dash8-fly får endnu en chance hos SAS, der indsætter flytypen på visse ruter mellem København og Norge.

SAS-flådens sorte får. Sådan beskriver man vist bedst Dash 8-Q400 flytype, der efter tre alvorlige havarier blev omdøbt til ”Crash8”. Men nu benytter SAS igen flytypen, skriver Jyllands-Posten.

”Q400 er et fantastisk fly, som dog fik en forfærdelig ridse i lakken med de hændelser, der var i Danmark og Sverige”, siger Richard Kongsteien, kommunikationsdirektør i det SAS-ejede datterselskab Widerøe til Jyllands-Posten.

Her benytter man fortsat Dash8-flyet, og passagerer, der flyver med Widerøe på en række ruter mellem København og Norge, kan altså se frem til en flyvetur med den meget omtalte flytype.

SAS besluttede efter havarierne i 2007 at skrotte deres flåde af Dash8-fly, men det kunne man ikke drømme om hos datterselskabet. Her har man i dag syv Dash8-fly og overvejer at købe yderligere fire eksemplarer af flytypen.

”Vi er meget glade for flyet, som er svanen i vores flyflåde. Det er miljøvenligt, komfortabelt og kan medbringe mange passagerer,” siger Richard Kongsteien til Jyllands-Posten.

Han understreger, at Widerøes eksemplarer af Dash8-flyet er nyere, end de der var indblandet i uheld hos SAS, og derfor mener han ikke, passagererne har grund til at føle sig utrygge.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen