Berlingske Business

SAS: Passagertrafikken steg i marts

...
SAS opnåede i marts en stigning i passagertrafikken på rutefly målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 4,5 pct. i forhold til samme måned i 2017.  Foto:

SAS opnåede i marts en stigning i passagertrafikken på rutefly målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 4,5 pct. i forhold til samme måned i 2017.

Det viser SAS' egne tal for flytrafikken eksklusive charterflyvninger, der er offentliggjort mandag morgen.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) faldt med 0,3 pct. i måneden, hvilket medførte en kabinefaktor (belægning) på 73,1 pct. Belægningsprocenten var 3,4 pct.point højere end i marts et år tidligere.

SAS transporterede 2,388 mio. passagerer i marts i rutefly, hvilket var 2,6 pct. færre end i samme måned året før. Samlet set var antallet af passagerer inklusive charter 2,449 mio., hvilket var et fald på 2,3 pct.

Den valutajusterede yield, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt med 3 pct. i marts.

SAS skriver i en pressemeddelelse, at man justerede sit program for at tilpasse det til kundernes behov i forbindelse med påskens tidlige placering i år. Det blev taget godt i mod og var årsag til højere trafikvolumen på internationale ruter og generelt højere kabinefaktorer, skriver selskabet.

»I marts afsluttede vi vinterprogrammet, som var præget af en succesfuld sæsontilpasning sammenlignet med sidste år. Vi går nu ind i en periode med højere volumener i sommerprogrammet, hvor vi åbner mere end 25 nye linjer,« siger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS, i en pressemeddelelse.

NAS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen