Berlingske Business

SAS' passagertrafik steg i marts

SAS
Foto:

SAS opnåede i marts en stigning i passagertrafikken målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 1,8 pct.

SAS opnåede i marts en stigning i passagertrafikken målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 1,8 pct. i forhold til samme måned i 2014. Det var især ruterne i Skandinavien og indenrigstrafikken, der trak op, mens charterrejserne trak ned.

Det viser SAS' egne trafiktal for flytrafikken, der er offentliggjort torsdag formiddag.

Ryanair

Luftfartsselskabets reducerede vinterprogram gjorde, at sædekapaciteten (ASK) faldt med 2,2 pct., hvilket medførte at kabinefaktoren (belægningen) steg 3 pct.point til 74,3 pct.

Måneden bød på strejker, både i SAS og hos andre selskaber, hvilket påvirkede trafikken.

- Marts var en relativt turbulent måned for branchen, både i Skandinavien og Europa, hvor faglige konflikter delvis påvirkede SAS. Vi ser fortsat en hård konkurrencesituation og parallelt med, at vi forbedrer vores kundetilbud, skal vi arbejde med at skabe et SAS, som kan agere hurtigt og fleksibelt i markedet, udtaler SAS-direktør Rickard Gustafson i en meddelelse.

SAS transporterede i alt 2,5 mio. passagerer i marts, hvilket var 6,1 pct. flere end i samme måned året før.

Den valutajusterede yield, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, steg med 2,8 pct. i februar.

Punktligheden faldt i måneden til 97,2 pct., lavere end normalt, på grund af strejkerne og udfordrende vejr i Norge.

pix-SASstrejekbrand

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen