Berlingske Business
17:42

SAS-passagerer tager længere flyveture

SAS
SAS har held til at få flere langdistancepassagerer, hvilket er godt for økonomien.

Flyselskabet SAS har succes med at få flere passagerer på sine lange og mere profitable ruter viser nye tal.

Det skandinaviske flyselskab SAS har fløjet færre passagerer i juni. Det er ikke en dårlig nyhed, for SAS har gennemsnitligt fløjet hver passager længere. Og det er der flere penge i end at flyve korte, konkurrenceudsatte ruter.

Det viser de seneste trafiktal fra SAS.

Tallene viser, at antallet af passagerer faldt en smule i juni. Men målt på den samlede trafik - hvor mange kilometer man har fragtet passager i alt - steg trafikken med 7,9 procent.

Det dækker over en stigning i mængden af transporterede kilometer på interkontinentale ruter på 33,8 procent sammenlignet med samme tidspunkt sidste år.

SAS

Det vækker glæde hos topchef Rickard Gustafson.

»Det er glædeligt, at vi har rekordmange rejsende på de interkontinentale linjer, og at vores satsning på USA og Asien fortsat udvikler sig positivt.«

»Samtlige langdistanceflyvninger er nu blevet opgraderet med nyt kabineinteriør, som vi håber, at mange kunder vil glæde sig over fremover«, skriver han i en pressemeddelelse.

Stor SAS-strejke rammer 4000 passagerer

Udviklingen betyder dog stadig langt fra, at SAS er immun over for den hårde priskrig, der udspiller sig på de kortere ruter i Europa.

»Den intensiverede konkurrence og lavere brændstofpriser har sat indtjeningen under pres mere end ventet i 2016«, skriver SAS.

Derfor er omsætningen per udbudt sædekilometer faldet med otte procent i juni til 0,76 svenske kroner.

widerøe

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen