Berlingske Business

SAS-passagerer tager længere flyveture

SAS
SAS har held til at få flere langdistancepassagerer, hvilket er godt for økonomien.

Flyselskabet SAS har succes med at få flere passagerer på sine lange og mere profitable ruter viser nye tal.

Det skandinaviske flyselskab SAS har fløjet færre passagerer i juni. Det er ikke en dårlig nyhed, for SAS har gennemsnitligt fløjet hver passager længere. Og det er der flere penge i end at flyve korte, konkurrenceudsatte ruter.

Det viser de seneste trafiktal fra SAS.

Tallene viser, at antallet af passagerer faldt en smule i juni. Men målt på den samlede trafik - hvor mange kilometer man har fragtet passager i alt - steg trafikken med 7,9 procent.

Det dækker over en stigning i mængden af transporterede kilometer på interkontinentale ruter på 33,8 procent sammenlignet med samme tidspunkt sidste år.

SAS

Det vækker glæde hos topchef Rickard Gustafson.

»Det er glædeligt, at vi har rekordmange rejsende på de interkontinentale linjer, og at vores satsning på USA og Asien fortsat udvikler sig positivt.«

»Samtlige langdistanceflyvninger er nu blevet opgraderet med nyt kabineinteriør, som vi håber, at mange kunder vil glæde sig over fremover«, skriver han i en pressemeddelelse.

Stor SAS-strejke rammer 4000 passagerer

Udviklingen betyder dog stadig langt fra, at SAS er immun over for den hårde priskrig, der udspiller sig på de kortere ruter i Europa.

»Den intensiverede konkurrence og lavere brændstofpriser har sat indtjeningen under pres mere end ventet i 2016«, skriver SAS.

Derfor er omsætningen per udbudt sædekilometer faldet med otte procent i juni til 0,76 svenske kroner.

widerøe

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen