Berlingske Business

SAS-partner skærer dybt

SAS-partner skærer dybt - 1
De internationale rutelukninger Washington-Beijing Denver-London og én ud af to daglige afgange mellem San Francisco og Tokyo er indtil videre lukket ned for hele vinterhalvåret. Foto:

En af SAS’ vigtigste allierede på det amerikanske marked – luftfartselskabet United Airlines – skærer nu ned på internationale ruter.

Verdens tredjestørste flyselskab – amerikanske United Airlines – skærer nu syv procent af sine internationale flyvninger væk. Selskabet, der beskæftiger omkring 56.000 ansatte og har 380 fly, er en vigtig strategisk partner for SAS i alliancesamarbejdet Star Alliance.

Beslutningen om at skære syv procent af kapaciteten på de internationale ruter væk kommer efter, at United i går kunne præsentere et tab per aktie i andet kvartal 2009 på cirka 11 kroner. Alligevel lykkedes det for United at undgå et samlet underskud, takke være engangsindtægter fra frasalg og gevinst på brændstofskontrakter.

Rammer Asien og London
Omsætningen i United faldt i andet kvartal 2009 med 25,2 procent til cirka 20 mia. kroner.

De internationale rutelukninger omfatter blandt andet ruten Washington-Beijing Denver-London og én ud af to daglige afgange mellem San Francisco og Tokyo. Ruterne er indtil videre lukket ned for hele vinterhalvåret.


Læs også:

SAS kan blive mere svensk

SAS må fyre piloter over 60

"Bjørnen sover i SAS"

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen