Berlingske Business

SAS-partner opruster i København

SINGAPORE-COMPANY-AIRBUS-FILES
I foråret indledte Emirates luftkrigen med annonceringen af selskabets satsning på kæmpeflyet A380, der til december planlægges indsat på ruten mellem København og Dubai. En konkurrence Singapore Airlines dog ser ud til at tage relativt roligt. Foto:

Singapore Airlines, der samarbejder med SAS i et joint venture, går nu ind i den eskalerende luftkrig om attraktive ruter til Sydøstasien fra København.

Luftfartskæmpen planlægger således at indsætte splinternye Airbus-fly og daglige non-stopafgange til Singapore med primær satsning på business class-kunder.

Der skriver Børsen.

- Alle kan se, at der er et våbenkapløb i gang, og vi har lagt vores egen strategi. Vi sigter mod at kunne tilbyde daglige afgange mellem København og Singapore. Vores styrke er at give de mest lukrative kundegrupper den bedst mulige service mellem Skandinavien og Sydøstasien, siger Tim Lee, der står i spidsen for Singapore Airlines i Norden, til Børsen.

SAS flyver sorte tal hjem i stærkt andet kvartal Tirstrup lufth

I foråret indledte Emirates luftkrigen med annonceringen af selskabets satsning på kæmpeflyet A380, der til december planlægges indsat på ruten mellem København og Dubai. En konkurrence Singapore Airlines dog ser ud til at tage relativt roligt:

- Vi deltager ikke i en kamp om at kunne indsætte flest sæder på en given strækning. Vi har godt fat i business class-segmentet og kunne sagtens bruge endnu flere business-class-sæder på vores fly til og fra København. Så nye fly med flere sæder til vores business-class-passagerer står højt på vores agenda, siger Tim Lee til Børsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen