Berlingske Business

SAS overvejer at flytte baser til udlandet

SAS SAS SAS leverer igen overskud
SAS opnåede i 2015/16 et overskud på 1,431 milliarder svenske kroner før skat ud af en omsætning på 39,5 milliarder svenske kroner. Foto:

Selv om SAS præsterede et overskud i regnskabsåret 2015/16, ser selskabet sig stadig nødsaget til at finde yderligere besparelser.

Selv om SAS præsterede et overskud i regnskabsåret 2015/16, ser selskabet sig stadig nødsaget til at finde yderligere besparelser.

Derfor overvejer ledelsen at oprette baser uden for Skandinavien.

»For at hæve vores markedspotentiale må vi skabe de nødvendige forudsætninger for at konkurrere på lige vilkår med vores konkurrenter.«

»Derfor overvejer vi at ændre fokus for dele af vores produktion ved at oprette baser uden for Skandinavien,« skriver SAS' administrerende direktør, Rickard Gustafson, i årsregnskabet for 2015/16.

14BUSSAS-153643.jpg

Flyselskaber som Norwegian og Ryanair har oprettet baser uden for deres hjemmeterritorium, hvilket har betydet, at man har kunnet ansætte personale til mere fordelagtige løn- og arbejdsvilkår.

SAS opnåede i 2015/16 et overskud på 1,431 milliarder svenske kroner før skat ud af en omsætning på 39,5 milliarder svenske kroner.

I forbindelse med regnskabet har ledelsen set et nyt sparemål for de kommende tre år.

SAS SAS leverer igen overskud

Den hidtidige ambition om at finde 800 millioner svenske kroner på budgettet løftes nu til 1,5 milliarder svenske kroner.

»Som virksomhed er vi nødt til at skabe værdi for aktionærerne, hvis vi fortsat skal kunne investere i vores fremtid og være relevant for kunderne.«

»Derfor er det afgørende og eksistentielt for virksomheden, at vi forbedrer vores effektivitet,« skriver Rickard Gustafson videre i regnskabet.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen