Berlingske Business

SAS oplever fortsat stort pres på billetpriserne

Det skal være billigere at bruge Københavns Lufthavn
Foto:

SAS fragtede flere passagerer i juli, men der er fortsat et massivt pres på billetpriserne.

Det viser SAS' egne tal for flytrafikken eksklusive charterflyvninger, der er offentliggjort tirsdag.

18BUStil-bm-f-business-SAS-.jpg

SAS opnåede i juli en stigning i passagertrafikken målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 6,7 pct. i forhold til samme måned af 2016.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) steg med 8,8 pct. i måneden. Belægningen - evnen til at fylde flyene - lød på 86,5 pct., hvilket svarer til, at der i snit blev solgt 87 ud af 100 billetter.

SAS-STRIKE/

Det er et fald på 1,7 pct.point. sammenlignet med juli 2016, hvilket SAS forklarer med, at det ikke har været aggressive på priserne.

SAS fløj samlet med 2,5 mio. passagerer i juli, og det svarer til en stigning på 2,2 pct. sammenlignet med samme måned sidste år.

04BUSKabinepersonalet-i-SAS.jpg

Den valutajusterede yield, der dækker over udviklingen i billetpriserne, steg med 1 pct.

»Selv om der er stigende efterspørgsel og en nogenlunde stabil yield-udvikling, så er yielden fortsat på et historisk lavt niveau, og konkurrencen er fortsat intensiv,« skriver SAS.

Scandinavian

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen