Berlingske Business

SAS og Lufthansa kun fælles om WOW

En sammensmeltning af SAS Cargo og Lufthansa Cargo, som det har været planlagt, er udsat. Lufthansa Cargo har skrinlagt planerne

om at købe aktier i SAS


Cargo.


I situationen efter 11. september har selskaberne valgt primært at tænke på

sig selv.


- Officielt kan jeg sige, at vi netop nu ikke har samtaler med SAS - men at de kan blive taget op senere, siger koncernpressechef

Dietrich Seidl, Lufthansa Cargo, til ErhvervsBladet.


Lufthansa Cargo har valgt ikke at udtale sig yderligere om sagen - men man anser

fortsat SAS Cargo for en vigtig samarbejdspartner. Efter at have talt med flere i luftfragtbranchen, skulle Lufthansa have krævet

en majoritetsaktiepost, men det ønskere SAS ikke at afgive. Derfor er et aktiesalg opgivet.



Vigtigt selskab

- SAS

er et vigtigt luftfartsselskab i hele Scandinavien, og vores tætte samarbejde i luftfragtalliancen WOW vil fortsætte med

højeste prioritet, siger Dietrich Seidl.


Peter Grønlund, SAS Cargos adm. direktør, udtalte forleden til

Dagbladet Børsen, at Lufthanssa beslutning betyder, at de forventede synergier fra samarbejdet ikke kommer i samme tempo, ej

heller i samme omfang, som hvis Lufthansa havde købt sig ind.


- Men vi vil fortsat være tætte partnere. Nu

vil vi i stedet fokusere endnu mere på egen forretning, udtalte Peter Grønlund.


SAS Cargo og Lufthansa Cargo er

flyttet sammen de fleste steder, det har været muligt - og WOW samarbejder lægger også op til at man skal være under

samme tag. Det er SAS Cargo og Lufthansa Cargo i København, mens Singapore Airlines Cargo p.t. har kontorer på Kystvejen

i lufthavnen - et par hundrede meter fra SAS/Lufthansa Cargo''''''''''''''''s hovedkontor på Petersdalvej, også i lufthavnen.


WOW

er for fragt som Star Alliance er for passagerer. WOW omhandler p.t. Lufthansa Cargo, Singapore Airlines Cargo og SAS Cargo - og flere

vil komme til - som man også har set på passager-siden.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen