Berlingske Business

SAS kaster snøren ud efter pendlerne og sænker priserne

SAS leverer igen overskud
ARKIVFOTO Foto:

Det skandinaviske luftfartsselskab SAS halverer nu prisen på et 40-turs-klippekort til indenrigsflyvninger.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse mandag.

Klippekortet kommer til at koste 30.000 kr., hvilket er en rabat på 47 pct., for rejsende til og fra Billund, Aarhus og København.

SAS' direktør for infrastruktur, Lars Wigelstorp Andersen, påpeger, at selskabets tilbud kommer i kølvandet på regeringens øgede fokus på luftfart.

SAS leverer igen overskud

- SAS er gået forrest, når det gælder udviklingen af dansk luftfart og tilgængeligheden til Danmark til glæde for dansk erhvervsliv og institutioner. Vi har længe haft et ønske om, at man fra politisk hold støtter en vækstdagsorden for luftfarten, og vi er derfor rigtig glade for, at regeringen har sat luftfart på dagsordenen, og i dag lancerer en række initiativer for en national luftfartsstrategi.

- SAS vil naturligvis også tage vores del af opgaven med at udvikle dansk luftfart, nu hvor det konkrete arbejde i dag er skudt i gang. Derfor kommer vi med et særligt attraktivt tilbud til indenrigspendlere i Danmark, siger han i meddelelsen.

SAS

I november meddelte regeringen i sit vækstudspil, at den vil udarbejde en luftfartspolitisk strategi, som blandt andet skal fokusere på effektive og konkurrencedygtige lufthavne samt attraktive konkurrencebetingelser for danske luftfartsselskaber.

/ritzau/FINANS

SAS leverer igen overskud

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen