Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

SAS i flirt med Air France-KLM

SAS har angiveligt kontaktet den europæiske luftfartskæmpe Air France-KLM om en sammenlægning. Analytiker mener dog, at Lufthansa stadig er bedste bud på køber.

Det skandinaviske luftfartsselskab SAS er angiveligt i ny flirt med stort europæisk luftfartsselskab. Denne gang er det Air France-KLM, der efter at være blevet kontaktet af det skandinaviske selskab er gået i gang med at undersøge muligheden for en sammenlægning. Det fortæller kilder til det franske dagblad La Tribune.

Air France-KLM har netop i denne uge købt sig ind i italienske Alitalia, derfor er analytiker i Sydbank Jacob Pedersen overrasket over, at den fransk-hollandske luftfartsgigant skulle have interesse i SAS.

- Efter Air France-KLM kom ind i Alitalia virker det ikke sandsynligt, men der er så meget gang i konsolideringen. Så der må være nogen, der kigger på SAS, siger Jacob Pedersen til RB-Børsen.

På rygtebørsen har en fusion med tyske Lufthansa længe været det varmeste bud, og det vurderer Jacob Pedersen også fortsat er det mest sandsynlige. Udtalelser fra Lufthansa-ledelsen om, at de primært har interesse i Italien og sekundært i Norden underbygger dette, vurderer han.

- Nu fik de ikke noget i Italien i denne omgang, så er der Norden tilbage, siger Jacob Pedersen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen