Berlingske Business

SAS havde mest fyldte fly nogensinde i juli

SAS
Foto:

I alt fløj 2,7 millioner passagerer med SAS i juli, hvor selskabet havde færrest tomme sæder nogensinde.

Aldrig før har der været færre tomme sæder i SAS' fly end i juli i år.

Sommermåneden endte med en passager i 89,3 procent af flysæderne - den såkaldte kabinefaktor - hos det skandinaviske luftfartsselskab, hvilket er det højeste nogensinde for en enkelt måned.

Belægningsprocenten var et procentpoint højere end i juli 2015. Det viser SAS' egne tal for flytrafikken, der tæller både charter- og rutetrafik.

SAS fløj med 2,7 millioner passagerer i måneden, hvilket var 5,9 procent flere end i juli 2015. Samtidig rejste hver passager i gennemsnit længere med SAS.

Selskabet havde i juli en stigning i passagertrafikken målt på det antal kilometer, som hver passager har tilbagelagt (RPK), på 10,4 procent i forhold til samme måned i 2015.

Til gengæld betalte passagererne en smule mindre per kilometer. Den såkaldte yield, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt med en procent.

Tælles charterpassagererne ikke med i opgørelsen, transporterede SAS 2,48 millioner passagerer og havde en belægning på 88,2 procent.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen