Berlingske Business

SAS havde flere passagerer i juni

SAS
Arkivfoto: SAS. Foto:

SAS opnåede i juni en stigning i passagertrafikken målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 7,9 pct. i forhold til samme måned af 2015. Det viser SAS' egne tal for flytrafikken eksklusive charterflyvninger, der er offentliggjort torsdag formiddag.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) steg med 6 pct., hvilket medførte en kabinefaktor (belægning) på 81,5 pct.

SAS transporterede 2,6 mio. passagerer i måneden. Det ville have givet en fremgang på 0,1 mio. passagerer i forhold til året forinden, hvis man fraregner strejken i Sverige, oplyser flyselskabet.

Trafikmængden var påvirket af strejken blandt svenske piloter, der stod på i fem dage. Bookingniveauet har dog stabiliseret sig igen, efter at strejken blev afblæst, påpeger SAS i meddelelsen.

Stor SAS-strejke rammer 4000 passagerer

Den valutajusterede yield for juni, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt med 6 pct. Det er fortsat intens konkurrence og lavere priser på brændstof, der har presset billetpriserne ned.

Den interkontinentale trafik voksede med 33,78 pct. i juni, og kapaciteten på langdistanceflyvninger blev øget med 31,7 pct. i måneden. Samlet rejste 170.000 passagerer med SAS' langdistancefly, og det glæder flyselskabets direktør.

»Det er glædeligt, at vi har rekordmange rejsende på de interkontinentale linjer, og at vores satsning på USA og Asien fortsat udvikler sig positivt. Samtlige langdistanceflyvninger er nu blevet opgraderet med nyt kabineinteriør, som vi håber, at mange kunder vil glæde sig over fremover«, siger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS, i en pressemeddelelse.

Stor SAS-strejke rammer 4000 passagerer

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen