Berlingske Business

SAS havde flere passagerer i juni

Antallet af SAS-passagerer steg 2,8 procent fra juni sidste år til samme måned i år.

SAS opnåede i juni en stigning i passagertrafikken målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 2,8 pct. i forhold til samme periode af 2012. I maj steg RPK med 1,5 pct.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) steg med 3,8 pct., hvilket medførte en kabinefaktor (belægning) på 79,5 pct. Belægningsprocenten er 0,8 pct.point lavere end i juni sidste år. I maj var væksten i ASK 4,7 pct., mens kabinefaktoren faldt 2,3 pct.point til 73,0.

SAS transporterede 2,686 mio. passagerer i juni, hvilket er 1,6 pct. flere end i juni sidste år. I maj var det tilsvarende tal 2,584 mio. passagerer og et fald på 2,9 pct.

Yield'en, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt i maj med 1,3 pct. For juni ventes yield'en at være "tæt på uændret". Yielden udregnes altid en måned efter de øvrige tal.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen