Berlingske Business

SAS har fået hårdere konkurrence mellem København og Berlin

Det skal være billigere at bruge Københavns Lufthavn
Konkurrencen mellem København og Berlin er hårdere end nogensinde før, og SAS har ikke mulighed for at flyve mere på grund af manglende tilladelser. (Foto: jeppe bjørn vejlø/Scanpix 2014) Foto:

Konkurrencen mellem København og Berlin er hårdere end nogensinde før, og SAS har ikke mulighed for at flyve mere på grund af manglende tilladelser.

»Før Air Berlin gik i betalingsstandsning 15. august sidste år, var konkurrencen i flytrafikken mellem København og Berlin i forvejen meget hård. Men der er udsigt til endnu hårdere konkurrence i det kommende sommertrafikprogram,« skriver Check-In.

Det er tilsyneladende manglende slots (start- og landingstilladelser, red.), der presser det skandinaviske flyselskab.'

»Vi afventer lige nu slotsituationen i Berlin-Tegel. Der er en begrænset slotkapacitet i Tegel, så vi har ikke mulighed for at flyve mere eller på andre tidspunkter lige nu. Easyjet har købt Air Berlins konkursbo og har derfor også overtaget slots, som ikke er tilgængelige for os,« forklarer pressechef Mariam Skovfoged fra SAS i Danmark til Check-In.

564998500.jpg

Ifølge Check-In fløj Air Berlin før konkursen fire gange dagligt mellem København og Berlin-Tegel suppleret af SAS til samme lufthavn samt Easyjet og Norwegian til Schönefeld-lufthavnen.

I øjeblikket flyver SAS blot fire gange om ugen mellem København og Tegel. Det ser ifølge branchesitet ikke meget bedre ud i sommertrafikprogrammet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen