Berlingske Business

SAS forudser flere aflysninger i eftermiddag

SAS
Overskrift
Foto:
 

Hektisk trafik og mandskabsmæssige udfordringer præger SAS' flyafgange.

SAS i Danmark har haft "nogle" aflysninger i løbet af den heftige morgentrafik, og også i eftermiddag vil der komme forsinkelser og aflysninger, oplyser selskabet til Ritzau.

- Vi har haft nogle aflysninger her til morgen og flyver med forsinkelser på 30 minutter plus minus, siger pressechef Trine Kromann-Mikkelsen fra SAS til Ritzau Finans. I København er der fortsat kun en landingsbane, landingsbane 12/30, til rådighed, hvilket medfører en reduceret trafik.

Derudover har SAS mandskabsmæssige udfordringer som følge af, at alt personalet i dag ikke befinder sig de steder, hvor det var planlagt.

- Vi kommer til at se frem mod nogle aflysninger i eftermiddag, og det hænger også sammen med, at vi har fly og medarbejdere, som i går simpelthen ikke kom hjem til de baser, hvor de hører til. Det påvirker også trafikprogrammet i dag. Det er både det med, at vi ikke har dem til stede, men også at deres flyve-hviletid bliver overskredet, siger Trine Kromann-Mikkelsen.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen