Berlingske Business

SAS fortsætter indtjenings- fremgang

sas
Foto:

SAS henter godt en mia. svenske kroner ind på bundlinjen i tredje kvartal. Indtjeningen før skat er 36 pct. bedre end samme kvartal sidste år.

SAS' topchef, Rickard Gustafson, har fået sine forventninger indfriet i regnskabet fra tredje kvartal. SAS øger tallene på bundlinjen med 36 pct. i forhold til samme kvartal sidste år og henter 1,03 mia. svenske kroner før skat ind på bundlinjen.

Luftfartselskabet omsatte for 10,97 mia. svenske kroner, hvilket er forbedring fra sidste år, hvor SAS omsatte for 10,67 mia. svenske kroner.

SAS's forventninger til 2015 forbliver de samme efter dagens regnskab.

SAS flyver sorte tal hjem i stærkt andet kvartal Tirstrup lufth

Richard Gustafson peger på, at forbedringerne skyldes effektiviseringstiltag i virksomheden.

»SAS's klare forkus på Skandinaviens hyppige rejsende giver resultater. Netop denne gruppe rejsende efterspørger flyvninger til USA, og i 2016 udvider vi med tre nye ruter. Vi vil fortsat gennemføre omkostningsmæssige foranstaltninger, som vil skabe en samlet resultat på 2,1 mia. svenske kroner i 2017,« skriver han i en kommentar til regnskabet.

De nye ruter mellem Skandinavien og USA kommer til at hedde Los Angeles - Stockholm, Miami - Oslo og Miami - København.

»Vi ser frem til et spændende efterår med vores nye ruter og et fortsat højt tempo i de forbedringer, der skal til for at sikre langsigtet konkurrencecne og lønsomhed i SAS,« skriver Rickard Gustafson.

SINGAPORE-COMPANY-AIRBUS-FILES

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen