Berlingske Business
09:15Pressede Vestas får medvind på aktiemarkedet

SAS forringer service

Efter Nytår er det slut. Så nedlægger SAS den særlige telefon check-in service for Business Class kunder samt kunder

med sølv og guld bonuskort.



- Selvfølgelig er der tale om en forringelse af vores service overfor de rejsende,

der bruger telefon check-in. Men denne service er for dyr i forhold til, at alle efterspørger billigere priser. Hvis alle ville betale,

så var det i orden - og er ønsket om en fortsættelse massiv, vil vi naturligvis begynde igen, siger marketingchef

Jens Aaløse, SAS.



Der er tale om en ganske dyr service - til en del millioner kroner, for der kræves dels bemanding

i SAS Call-Center i København samt bemanding i skranken i lufthavnen - og Jens Aaløse understreger, at der kun er kunderne

til at betale.

Forsøgte tidligere

- Vi forsøgte at lukke denne service for tre år siden, samtidig med

at den lukkede i Norge og Sverige.



- Dér var der ingen særlig reaktion fra kunderne, mens vi i Danmark fik mange

reaktioner fra danske Business Class rejsende.



- Derfor fortsatte vi. Siden er antallet, der anvender denne service i København,

faldet med en tredjedel - til 100 kunder om dagen - ud af omkring 20.000 passagerer, der har mulighed for det, siger Jens Aaløse.



Han

understreger, at de fleste kunder i dag check''er ind på internettet via www.SAS.dk og/eller i kombination med de check-in maskiner,

der findes i bl.a. Københavns Lufthavn.



- Man kan i dag checke ind på nettet 22 timer før afrejse, så

mange gør det inden de tager fra kontoret dagen før, de skal af sted. Så vælger de selv, hvor i flyet de

vil sidde - og dagen efter stikker de deres billet eller SAS-kort i automaten, så kommer evt. bagagetacs ud. Rejsende indenfor

Skandinavien kan med håndbage sågar vente med at checke ind ved gaten, siger Jens Aaløse.



Godt 70 pct. flere

anvendte automaterne til check-in i september - i forhold til samme periode i fjor. Men SAS vil ikke generelt forringe deres service

overfor forretningsfolk på Business Class.

For guld-kunder

- Vi vil fortsat have vores Business Class check-in stranker

samt en særlig skranke for rejsende med guldkort. Der vil generelt være god service for disse kunder. Vi havde tidligere

- i Terminal 2 - en særlig sikkerheds check-in service for Business Class kunder - men efter pres fra andre selskaber, stoppede

Københavns Lufthavne de-sværre denne service for os. Selv om vi foreslog et samarbejde om denne service selskaberne imellem,

siger Jens Aaløse.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen