Berlingske Business

SAS-formand: Udsigt til udskiftning i ejerkredsen snarligt

ARKIVFOTO 2012 af administrerende direktør i TDC, Carsten Dilli
SAS' bestyrelsesformand, Carsten Dilling Foto:

SAS skal formentligt have nye ejere, og det kan ske på et »snarligt tidspunkt«. Derfor skal flyselskabet stå så stærkt som muligt fremadrettet, forklarer SAS-formanden, Carsten Dilling, i et interview med Børsen.

- Vi skal sørge for, at SAS er en stærk forretning, der kan stå på egne ben. Hvis vi bliver ved med at arbejde med det, som vi har gjort i 5-6 år, med at styrke SAS og får en klarere profil i den europæiske luftfartsbranche, så bliver det selvforstærkende, siger Carsten Dilling til Børsen.

Ifølge Carsten Dilling er SAS "rettelig til salg på børsen hver eneste dag". Han henviser til, at både den norske og svenske stat har oplyst, at de vil sælge deres ejerandele.

Ifølge Børsen er det ikke Søren Dillings primære opgave at sælge SAS.

- Der kan ske alt muligt i overmorgen. Men vi bygger ikke en plan med en formålsparagraf om at blive købt op eller gå ud og gøre en hel masse på M&A-fronten. Vi bygger et SAS, der er stærkt og kan stå på egne ben, og så ved vi godt alle sammen, at jo stærkere et SAS du ser, jo mere opkøbskandidat er du i virkeligheden. Men det er sekundært, siger han til Børsen.

I interviewet fremgår det desuden, at nye fly, wifi, lavere affaldsmængder og et lavere brændstofforbrug skal være med til at tiltrække rejsende kunder til SAS.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen