Berlingske Business

SAS flyshopper for 24 milliarder kroner

Rickard
Administrerende direktør for SAS, Rickard Gustafson

Flyselskabet SAS har bestilt 50 nye fly fra Airbus. Det sker for at gøre flåden mere ensartet.

Det skandinaviske flyselskab SAS har været på indkøb og sikret sig 50 nye fly af typen Airbus A320neo. Det skriver SAS i en pressemeddelelse.

»For lidt over et år siden begyndte vi at indfase helt nye Airbus A320neo'er, og siden da har vi fået meget positive tilbagemeldinger fra vores kunder.«

»Derfor er jeg glad for, at vi gennem denne ordre kan fortsætte med at forbedre og investere i vores tilbud til kunderne«, skriver administrerende direktør for SAS, Rickard Gustafson, i en pressemeddelelse.

estland vito Tallinn Danske Bank

15 af de nye fly bliver leaset fra andre selskaber mens SAS har købt 35 styk. Det sker til en pris på fire milliarder dollar eller omkring 24 milliarder danske kroner.

Flyene bliver leveret fra 2019 til 2023, skriver SAS.

10BUSPix-Tryg---GoMore-1741.jpg

Luftfartsselskabet har allerede mange fly af typen A320neo, der har en særdeles god brændstoføkonomi. Derfor vil ordren ikke bare give en besparelse på brændstofregningen, der er afgørende i luftfart, Den vil også gøre SAS' flåde mere ensartet.

»Ordren giver os adgang til markedets mest effektive fly og gør det dermed muligt for os at øge vores effektivitet yderligere«, skriver Rickard Gustafson.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen