Berlingske Business

SAS fløj med flere tomme sæder i december

SAS
SAS fly Airbus 340 fotograferet i Københavns Lufthavn søndag den 25. oktober 2015. Foto:

SAS fløj med flere tomme sæder i december trods en trafikvækst på 7,9 pct. målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) i forhold til samme måned sidste år.

Det viser SAS' trafiktal for rutetrafikken, der er offentliggjort tirsdag formiddag.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) steg således med 12,7 pct., hvilket medførte en kabinefaktor på 68,2 pct. Det var 3,1 pct.point mindre end i december sidste år.

SAS leverer igen overskud

SAS transporterede 1,9 mio. passagerer i måneden, hvilket var 2,1 pct. højere end samme måned i 2014.

Hos SAS fokuserer topchef Rickard Gustafson på passagervæksten.

»Trafikvæksten i december er positiv og skal ses i relation til vores udvidede interkontinentale udbud og mere sæsonbetonet trafik i Europa. Vores kommercielle satsninger giver resultater, hvilket afspejler sig i en kundetilfredshed, som er blandt de højeste, vi nogensinde har haft. Det inspirerer os til at fortsætte med at arbejde på yderligere forbedringer, samtidig med at vi med stigende intensitet fortsætter med at effektivisere virksomheden«, siger Rickard Gustafson ifølge en pressemeddelelse.

fly

Den valutajusterede yield, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt med 9 pct. i december.

17BUSSAS-193206.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen