Berlingske Business

SAS fastholder brændstoftillæg - andre fjerner det

SAS flyver igen med massivt underskud
Foto:

Priserne på jetfuel er rekordlave i øjeblikket, og det har fået flere flyselskaber til reducere brændstoftillæggene, men SAS fastholder indtil videres sit tillæg.

Det skriver branchesitet Check-in og oplyser, at et ton flybrændstof i øjeblikket kan erhverves på spotmarkedet for under 600 dollar, hvilket er næsten 50 pct. lavere end samme tidspunkt sidste år.

Japan Airlines, de kinesiske flyselskaber, Air China, Shandong Airlines og Xiamen Airlines og Qatar Airways har allerede sænket tillæget eller står lige for at gøre det.

- På de hjemlige breddegrader venter mange på et udspil fra SAS. Der har ikke været ændringer i brændstoftillæg hos det skandinaviske flyselskab siden 4. april 2012, skriver branchesitet.

Scandinavian

Fra SAS lyder det:

- Vi ser endnu ikke effekt af den faldende oliepris på omkostningerne, ikke mindst på grund af den høje dollarkurs. Derfor er der ikke lige nu planer om at reducere vores tillæg, siger pressechef Trine Kromann-Mikkelsen.

Finnair meddelte torsdag, at brændstoftillæget fjernes med øjeblikkelig virkning fra selskabets bonusbilletter i loyalitetsprogrammet Finnair Plus.

- Det er dog kun billetterne på de europæiske ruter samt ruterne til Tel Aviv og Dubai, der får fjernet tillægget. Tillæggene har tidligere været på mellem 15 og 40 euro per strækning, oplyser Check-in.

- Finnair Plus-medlemmer er vigtige for os, og vi ønsker fortsat at kunne tilbyde dem endnu større fordele. Køb af bonusbilletter er den mest populære måde at bruge Finnair Plus-point, og nu kan vores kunde får mere ud af deres point, siger Johanna Jäkälä, der er direktør for Finnair Plus.

Scandinavian

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen