Berlingske Business

SAS får tre nye Eurobonus-medlemmer i minuttet

eurobnonus
SAS' bonusklub Eurobonus har siden august fået 200.000 nye medlemmer. Det svarer til et nyt medlem hvert 20. sekund. Foto:

Medlemmerne vælter ind i SAS' bonusklub, der siden august er vokset med 200.000 medlemmer.

Der er gang i tælleapparatet i SAS' bonusklub, Eurobonus. I august kunne Eurobonus fejre medlem nummer fire million, og siden da er antallet vokset med fem procent til 4,2 millioner, fortæller koncerndirektør Lars Sandahl Sørensen.

200.000 nye medlemmer svarer til et nyt medlem hvert tyvende sekund, døgnet rundt lige siden.

»Vores strategi er at arbejde bedst muligt for de frekvente rejsende i Skandinavien. Altså både dem, der kommer herfra og rejser ud, og dem, der kommer fra udlandet og rejser hertil. Vi skal have en dialog med dem, om at gøre livet lettere og bedre, og det er alt sammen forankret i Eurobonus. Det er unikt, at vi har 4,2 millioner medlemmer i programmet. Det er helt vildt stort i et skandinavisk perspektiv,« siger Lars Sandahl Sørensen.

Oprindeligt havde SAS en målsætning om at nå fem millioner medlemmer af Eurobonus i år, men den ambition blev skrottet tidligere på året. Hvis den nuværende medlemstilstrømning forsætter i samme tempo, når de målet om de fem millioner medlemmer den 5. april 2016. I SAS' hedeste drøm vil alle indbyggere i Skandinavien med den nuværende tilvækst være medlemmer den 1. november 2025.

TIL BT - SAS - BONUSKORT 2

SAS-chefen fortæller, at ikke nok med at Eurobonus-medlemmerne strømmer til, de rejser også oftere med SAS. Det skyldes ifølge SAS-direktøren at flyselskabet er lykkedes med at kombinere punktlighed med selvbetjening.

»Det er ikke noget, vi tager for givet, men noget vi arbejder med hele tiden. Vi ved, at det er vigtigt at skabe værdi med programmet, og et væsentligt element er, at folk skal kunne bruge deres point til noget. Det har tidligere været et kritikpunkt, men nu har vi gjort det endnu lettere at bruge point som betalingsmiddel ikke bare til flyrejser, men til mange forskellige ting,« fortæller koncerndirektøren.

Airbus A330 Enhanced

SAS har for nyligt lanceret en række muligheder for at bruge Eurobonus-point til alt fra hotelophold til onlineindkøb af tøj, sko og stegepander. De har også lanceret debitkortet Travelcash, som man kan tilknytte sit Eurobonus-kort og tanke op med udenlandsk valuta inden afrejsen.

»Vi har kastet os ud i meget store investeringer for hele tiden at forbedre og udvikle vores produkt. Det gælder blandt andet investeringer i automatisering og app-udvikling fra hele kæden fra man ønsker at booke en billet til man sidder i flyet. Vi bruger store beløb på at gøre det så enkelt som muligt,« forklarer koncerndirektøren:

»Det lyder til bagvendt, men vores erfaring er, at jo mere kunderne kan gøre selv, jo mere fantastisk synes de, servicen er.«

Airbus A330 Enhanced

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen