Berlingske Business

SAS CEO: Vi kan ikke slække på spareprogram

File photo of Rickard Gustafson, CEO and President of SAS Group
Foto:

Selv om andet kvartal har budt på væsentlige forbedringer i SAS' konkurrenceevne og indtægter på de flyrejsende, så er det helt nødvendigt at fortsætte de spareøvelser, der blev indledt med et nyt spareprogram i december sidste år. Det understreger administrerende direktør Rickard Gustafson.

- Vi kan ikke slappe af, når det kommer til vores omkostningseffektivitet. De besparelser på 2,1 mia. svenske kr. frem mod 2017, som vi har annonceret, dem skal vi gennemføre, fastslår han over for Ritzau Finans.

Spareprogrammet følger planen, og SAS venter fortsat en positiv effekt i størrelsesordenen 1,3 mia. kr. i 2014/15 medregnet 300 mio. svenske kr. fra et spareprogram, der blev lanceret i efteråret 2012.

Næste år får besparelser på yderligere 700 mio. svenske kr. effekt, hvorefter de sidste 400 mio. kr. får effekt fra 2016/17.

widerøe

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen