Berlingske Business

SAS-boss spår øget prispres på langdistanceruter

BM
SAS' topchef Richard Gustafsson venter, at priserne på langdistanceruter vil komme under pres. Foto:

SAS' topchef Richard Gustafsson venter, at priserne på langdistanceruter vil komme under pres.

Det siger han i et interview med Svenska Dagbladet i forbindelse med flyselskabets jomfrurejse på ruten fra Stockholm til Hongkong.

For mens SAS satser på at udvide sit program for langdistanceruter og styrker sin flyflåde fra 12 til 16 langdistancefly, så står også lavprisselskaberne klar i kulissen til en satsning på direkte langdistanceflyvninger.

File photo of Norwegian Air's Boeing 737-800 aircraft preparing

- Jeg tror, at vi vil se samme prispres inden for langdistanceflyvninger, som vi har set på kortdistance. Vi ser, hvordan de rejsende i stadigt større grad ønsker at flyve direkte for at undgå at skifte fly, siger Rickard Gustafson til avisen.

Og konkurrencen kan komme hurtigere end ventet, da lavprisselskaberne ikke nødvendigvis behøver at vente på nye langdistancefly, der i øjeblikket ikke er lette at skaffe. En ny generation af fly, som var beregnet på europæiske ruter, kan således også flyve på de lidt kortere langdistanceruter, for eksempel til Indien eller det nordøstlige USA.

- Jeg tror, at det er de fly, som kommer til at skabe den største forandring, siger Rickard Gustafson til den svenske avis.

SAS flyver sorte tal hjem i stærkt andet kvartal Tirstrup lufth

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen