Berlingske Business

SAS bilægger gardinstrid

Scandinavian
SAS og det danske kabinepersonale er blevet enige om vilkårene for at erstatte vægge med gardiner på fire langdistancefly. Foto:

SAS og det danske kabinepersonale er blevet enige om vilkårene for at erstatte vægge med gardiner på fire langdistancefly.

SAS og det danske kabinepersonale er blevet enige om vilkårene for at erstatte vægge med gardiner på fire langdistancefly.

Det skriver branchesitet Check-in.

- I forbindelse med installation af nye sæder i flyenes kabiner havde SAS besluttet, at faste vægge rundt om kabinepersonalets hvileafsnit blev erstattet med gardiner. Hvilemodul med gardin er en standardiseret løsning hos producenter af kabineinteriør, mens hvilemodul med vægge er en skræddersyet løsning, der er dyrere, forklarer Check-in.

19BUSSAS.jpg

Standardløsningen vil desuden gøre det muligt at installere seks ekstra sæder til betalende passagerer, og da SAS generelt flyver med meget høj belægning på sine amerikanske ruter, vil der være god økonomi i at sælge seks ekstra sæder på hver flyvning på hvert af de fire fly.

Medarbejderne var dog skeptiske. Men efter flere måneders forhandlinger er der nået enighed.

pix-Scandinavian

Nu skal medarbejderne i Cabin Attendants Union (CAU), der organiserer hovedparten af SAS' danske kabinepersonale, stemme ja eller nej til aftalen.

- Hvis de siger ja til den aftale, som deres bestyrelse har indgået med SAS, så vil den træde i kraft 18. januar og løbe frem til årsskiftet 2015/2016, oplyser Check-in.

File photo of Rickard Gustafson, CEO and President of SAS Group

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen