Berlingske Business

SAS angriber igen afgifterne i Københavns Lufthavn

SAS fløj 2, 4 millioner passagerer i april, en stigning på 2,
ARKIVFOTO Foto:

Stridsøksen er langt fra begravet mellem SAS og Københavns Lufthavn. I forbindelse med lanceringen af ruteplanen for vinteren 2017/18 gentager flyselskabet sine beklagelser over afgiftsniveauet i lufthavnen i Kastrup.

SAS lægger nemlig en større del af sin kapacitetsvækst i Oslo og Stockholm end i København.

»Det skyldes blandt andet, at afgifterne i Københavns Lufthavn er så høje, men også, at vi oplever en større efterspørgsel fra kunderne i Sverige,« siger pressechef Mariam Skovfoged fra SAS i Danmark til branchemediet Check-in.dk.

SAS overdrager to landingstilladelser i Heathrow for 75 mio. dol

Det kommer oven på SAS' klage - sammen med flyselskabernes lobbyorganisation Iata - i februar til trafikministeren over taksterne i København, som ifølge selskabet er to til tre gange så høje som i andre skandinaviske lufthavne.

Københavns Lufthavn har tidligere afvist klagerne, og i en kommentar til Check-in.dk har lufthavnen heller ikke nogen indrømmelser til SAS.

Forhandlingerne for næste takstperiode, der starter i 2019, skal ifølge Check-in.dk igangsættes i slutningen af 2017.

Easyjet - 20170516083001463_or

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen