Berlingske Business

SAS afviser kritik af brændstoftillæg

SAS leverer igen overskud
ARKIVFOTO Foto:

Priserne på jetfuel er faldet i kølvandet på de faldende priser på råolie.

Det har fået flere flyselskaber til reducere brændstoftillæg gene, men SAS fastholder indtil videre sit tillæg. Og nu afviser luftfartsselskabet kritikken af de høje tillæg, skriver branchemediet Check-in.

SAS mener, at det er det er totalprisen, der er afgørende. Og i sidste ende er det markedskræfterne, der regulerer, om priserne er for høje.

SWEDEN-TRANSPORT/

Tobias Jönsson, direktør for SAS Revenue Management, siger, at det er opfattelsen hos SAS, at "de fleste kunder i højere grad fokuserer på totalprisen end de specifikke priselementer og afgifterne".

- Totalprisen til kunderne er en kombination af udbud og efterspørgsel for vores produkt på ethvert tidspunkt. Yielden har været faldende hos SAS gennem de seneste måneder, hvilket viser, at det er blevet billigere for kunderne at rejse med SAS, selv inden brændstoftillægget blev sænket i november, siger han.

I sidste uge skrev Check-in, at SAS i 43 måneder i træk fra april 2012 frem til november 2015 har haft et uændret brændstoftillæg på trods af faldende oliepriser.

hd

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen