Berlingske Business

Salget af SAS Ground Handling trækker ud

SAS_Ground_Business
Forhandlingerne mellem SAS og Swissport om etableringen af et fælles selskab til blandt andet bagagehåndteringen i Ground Handling er endnu ikke færdige. Foto:

Salget af SAS Ground Handling gennem etablering af et joint-venture med Swissport synes at trække ud: Ifølge Swissport kan aftalen først gøres færdig i 2014.

Det skriver branchesitet Check-in.

Siden SAS i marts indgik en intentionsaftale med handling-operatøren Swissport om at etablere et fælles joint-venture, har der været tavshed omkring processen.

»Men begge parter har også haft hænderne fulde med andre gøremål. SAS har haft travlt med at frasælge aktiver, mens Swissport til gengæld har fokuseret på få flere aktiviteter konsolideret ind i virksomheden,« skriver Check-in,.

Det lykkedes, da Swissport i løbet af sommeren indgik aftale om køb af handling-operatøren Servisair. En aftale, der repræsenterer en værdi på omkring 3,5 mia. kroner og tilfører virksomheden omkring 15.000 ansatte globalt.

»Aftalen om købet af Servisair ventes afsluttet i årets fjerde kvartal, mens SAS-aftalen først ventes færdiggjort i 2014.«

Det udtalte Swissport-koncernchef Per Utnegaard tidligere på måneden til det amerikanske nyhedsbureau Bloomberg ifølge Check-in.

»Hen over sommeren sker der ikke så meget, men der er en løbende dialog med Swissport,« er den eneste kommentar fra SAS-koncerndriftsdirektør Flemming Jensen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen