Berlingske Business

Salg og indtjening på ikoniske motorcykler stiger markant

HARLEY DAVIDSON-CEO/INTERVIEW
Harley-Davidson motorcycles are on display at the company's headquarter in Milwaukee, Wisconsin, U.S., February 7, 2018. Picture taken on February 7, 2018 REUTERS/Rajesh Kumar Singh Foto:

Den amerikanske virksomhed Harley-Davidson, der blandt mange er kendt for sine motorcykler, har både solgt og tjent mere end ventet i de første tre måneder af 2018.

Omsætningen fra motorcykelrelaterede produkter endte i kvartalet på 1,36 mia. dollar, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News havde sat næsen op efter et salg på 1,24 mia. dollar.

På indtjeningssiden parkerede Harley-Davidson et justeret overskud per aktie på 1,24 dollar. Det var dermed over de 1,11 dollar per aktie, som var estimatet blandt de adspurgte analytikere.

FILES-US-MOTORBIKE-SAFETY-HARLEYDAVIDSON

For helåret fastholder motorcykelproducenten sine forventninger, der blandt andet lyder på et samlet salg af mellem 231.000 og 236.000 motorcykler. Til sammenligning blev der afhændet 63.944 motorcykler i første kvartal.

Harley-Davidson regner desuden også stadig med, at driftsmarginen i forhold til omsætningen kommer til at ligge på mellem 9,5 og 10,5 pct. inklusiv omkostninger til produktionsoptimeringer på mellem 120 og 140 mio. dollar.

Efter regnskabet drøner Harley-Davidson-aktien op med 4,9 pct. til 43 dollar i det amerikanske formarked.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen