Berlingske Business

Så mange kørekorts-klip fik vi i 2008

Antallet af klip i kørekortet nåede næsten 69.000 i 2008.

Antallet af klip i kørekortet nåede næsten 69.000 i 2008.

Sidste år blev det til 68.897 klip i danskernes kørekort. Tallet viser et lille fald i forhold til 2007, hvor politiet klippede 69.910 gange.

Den overtrædelse, som giver langt de fleste klip er stadig kørsel over 30 procent af den tilladte hastighed. I 2008 skyldtes over 80 procent af klippene denne overtrædelse.

Sidste år fik 3.699 trafikanter klip i kørekortet for forkert at køre mod ensrettet, køre i nødsporet og for ulovligt vejbaneskift.

2.231 af de klip, der blev givet, skyldtes at børn under 15 år ikke var korrekt spændt fast i bilen.

Politiets klippeordning blev indført i 2005. Siden da er det foreløbigt blevet til 238.377 klip i de danske kørekort. Langt størstedelen er givet på grund af hastighedsovertrædelser.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen