Berlingske Business

Ryanair seksdobler overskuddet

Ryanair seksdobler overskuddet - 1
Lavprisflyselskabet Ryanair levede et resultat for første kvartal i år, der var over seks gange højere end 1. kvartal sidste år. Foto:

En lav oliepris er med til at give flyselskabet Ryanair et resultat, der slår analytikernes forventninger.

Lavprisselskabet Ryanair leverede et resultat efter skat på 136,5 millioner euro (godt 1 mia. kroner) for første kvartal i år. Det er næsten seks gange højere sammenlignet med samme kvartal sidste år, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Resultatet er dog ifølge nyhedsbureauet Direkt en smule lavere, end analytikerne havde forventet.

Samlet set for året venter de nu et resultat før skat på over 200 mio. euro (knap 1,5 mia. kroner), hvilket er i nedre del af deres forventninger.

Flyselskabet kan bl.a. takke den lave oliepris for det gode resultat. Olieprisen har betydet, at flyselskabets driftsomkostninger er blevet reduceret med 42 pct.

Selskabet har over 850 ruter og transporterer omkring 7 mio. passagerer årligt. Ryanair par passeret Lufthansa i konkurrencen om at fragte flest passagerer på internationale flyvninger. Den melding kom for lidt over en uge siden fra den internationale organisation for flytransport, IATA.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen