Berlingske Business

Ryanair og Easyjet havde fremgang i december

EASYJET-RESULTS/
Easyjet øgede passagertallet til godt 4,8 mio. fra godt 4,6 mio., men antallet af udbudte sæder steg relativt mere, så belægningsgraden faldt til 86,6 pct. fra 88,4 pct. Foto:

Det irske lavprisselskab Ryanair har som det første luftfartsselskab nogensinde fløjet med mere end 100 mio. passagerer på et enkelt år.

Det fremgår af selskabets passagerstatistik torsdag morgen, hvor også det britiske lavprisselskab Easyjet kan melde om fremgang.

For Ryanair bød december på en stigning til 7,5 mio. passagerer fra 6 mio. passagerer i samme periode sidste år. Belægningsgraden steg til 91 pct. fra 88 pct. Det samlede passagertal i 2015 landede på over 101 mio.

NETHERLANDS-IRELAND-TRANSPORT-AVIATION-RYANAIR

Easyjet øgede passagertallet til godt 4,8 mio. fra godt 4,6 mio., men antallet af udbudte sæder steg relativt mere, så belægningsgraden faldt til 86,6 pct. fra 88,4 pct.

Begge aktier falder på aktiebørserne, hvor stemningen er trykket efter markante fald i Kina. Hertil kommer et kraftigt dyk i olieprisen, der tæller til flyselskabernes fordel, men også skaber bekymring over mulige konkurser i oliesektoren og afledte tab til bankerne.

Ryanair falder torsdag med 2,3 pct., og Easyjet daler 2,2 pct.

FRANCE-BRITAIN-TRANSPORT-TOURISM-AVIATION

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen