Berlingske Business

Ryanair lander årsresultat lige under det ventede

Norwegian er tæt på at indlede samarbejde med Ryanair
Foto:

Det irske lavprisflyselskab Ryanair havde på trods af lave billetpriser pæn vækst i det forskudte regnskabsår 2015/16, om end fremgangen var mere beskeden, end analytikerne havde ventet.

Nettoresultatet landede i det forgangne år på 1,24 mia. euro, hvilket var en smule lavere end det ventede, idet analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde spået et resultat på 1,28 mia. euro. Året før hentede Ryanair et overskud på 867 mio. euro.

Resultatet kommer på baggrund af en omsætning på 6,54 mia. euro. Her havde analytikerne ventet en toplinje på 6,55 mia. euro. Det er dog en pæn fremgang fra det foregående regnskabsår, hvor omsætningen landede på 5,65 mia. euro.

Ryanair sørger for opdriften i Københavns Lufthavn Ryanair til

Flyselskabet er desuden blevet bedre til at fylde sin fly op. Ryanair hævede sin såkaldte kabinefaktor - andelen af fyldte sæder - til 93 pct., hvilket er en stigning på 5 pct.point fra året før.

De gennemsnitlige billetpriser dykkede i fjerde kvartal med 7 pct., meddeler Ryanair, og priserne kan meget vel falde yderligere, lyder det.

Ryanair sørger for opdriften i Københavns Lufthavn Ryanair til

I regnskabsåret 2016/17 venter Ryanair at hæve bundlinjen med omkring 13 pct. til mellem 1,375 mia. euro og 1,425 mia. euro.

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen