Berlingske Business

Ryanair lænset for millioner af euro af kinesiske svindlere

pix-ryanair
Overskrift
Europas største lavprisselskab har været offer for svindel, der har kostet op mod 4,5 millioner euro. Arkivfoto. Foto:
 

Kinesiske onlinetyve har ved hjælp af falske banktransaktioner stjålet millioner fra det irske flyselskab.

Irske Ryanair har ifølge Irish Independent været offer for kinesiske svindlere, der via banktransaktioner har lænset flyselskabet for millioner af euro.

Ifølge avisens oplysninger har der været hektisk akvititet for at spore, hvor pengene er endt, og hvordan tyvene har båret sig ad.

Ryanair bekræftede sent tirsdag svindelnummeret, der fandt sted i sidste uge.

fgf

"Flyselskabet har samarbejdet med sine banker og relevante myndigheder og har forstået, at pengene (mindre end 4,5 mio. euro) er blevet fastfrosset," lyder det i en kommentar fra Ryanair.

"Flyselskabet forventer, at pengene bliver tilbagebetalt snarest, og har taget skridt for at forhindre, at denne type overførsel kan ske i fremtiden."

Ryanair oplyser samtidig, at man ikke kan kommentere yderligere, på grund af den igangværende efterforskning.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen