Berlingske Business

Ryanair-chef: Vores flybilletter bliver endnu billigere

Ryanair
Ryanairs kontroversielle topchef, Michael O'Leary føjer en endu et kapital til luftfartens lavpriskrig med en udmelding om, at det irske selskab vil sætte billetterne ned med 10-15 pct. over de kommende to år. Foto:

Ryanairs kontroversielle topchef, Michael O'Leary, er klar med mere benzin på det ulmende lavprisbål i luftfartsbranchen. O'Leary vil sænke priserne på flybilletter hos Ryanair med 10-15 pct. over de kommende to år.

Det irske luftfartsselskab Ryanair taler nu sine konkurrenter ind i endnu et kapitel af den omfattende priskrig, da lavprisselskabets omdiskuterede topchef, Michael O'Leary, i weekenden slog fast, at irerne vil sænke billetpriserne med 10 til 15 pct. over de kommende to år.

I et interview med den franske avis Le Journal Du Dimanche forklarede O'Leary, at det irske selskab vil skubbe besparelserne fra de lave oliepriser over på kunderne.

fgf

»Det er et resultat af de lavere oliepriser, som vi vil sende videre. Vi kommer også til at fortsætte med at øge antallet af passagerer og sænke vores omkostninger,« siger Michael O'Leary i interviewet.

Ryanair har en målsætning om, at den gennemsnitlige flybillet til næste år skal koste 40 euro, hvor prisen i dag ligger på 46 euro. Ryanair-topchefen vurderer, at selskabet kan hente yderligere besparelser, fordi dets nye flåde af fly i gennemsnit bruger 18 pct. mindre i brændstof. Derudover har flyene også større kapacitet og kan altså fragte flere passagerer.

oleary

Ryanair-direktøren havde vanen tro også et par verbale knytnæver med i posen, som han i anledning af, at interviewet med Le Journal Du Dimanche foregik på fransk jord, rettede mod den politiske elite i Frankrig.

»Jeg foragter den politiske klasse, der med sine mange økonomiske programmer har ødelagt den franske økonomi ved at tro, at man kan reagere på globalisering med protektionisme. Se engang på antallet af unge, franske talenter, der kommer til London eller Dublin for at arbejde. Hvis dette ikke ændrer sig, vil Frankrig gå konkurs,« siger Michael O'Leary.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen