Berlingske Business

Rigmand overbyder Polaris i kampen om Mols-Linien

Henrik Lind
Foto:

Aarhus-rigmanden Henrik Lind er på trapperne med et bud på 41 kr. pr. aktie i Mols-Linien. Buddet kan blive endnu højere, når han får gennemgået færgerederiet.

Aarhus-rigmanden Henrik Lind er klar med et bud på 41 kr. pr. aktie i færgerederiet Mols-Linien. Dte kan blive endnu højere, når hans selskab Lind Invest går færgerederiet igennem i detaljer.

Dermed er Henrik Lind ved at overgå  kapitalfonden Polaris' hidtidige bud på 40 kr. pr. aktie.

Henrik Linds selskab Lind Invest har tidligere onsdag sendt en pressemeddelse ud og har også oplyst om planerne om et bud til Finanstilsynet.

Kan buddet blive højere end 41 kr.?

»Når vi har samme viden som andre har vi mulighed for at forhøje det. Grunden til, at vi ikke garantere det en eller det andet, er, at vi har nogle tanker og idéer, som vi nu skal have konverteret om til fakta«

13BUSMols-Linien.jpg

Hvad kan du godt lide ved Mols-Linien?

»Man har lavet en ekstremt dygtig turn around, og Mols-Linien er en spændede og langsigtet investering i dansk infrastruktur. Der er selvfølgelig betydelige forretningsmæssige risici, men også betydelige forretningsmæssige muligheder. Det er noget som tiltaler os«

Hvordan ser du på mulighederne for at opnå kontrol?

»Vi ønsker at erhverve hele selskabet, men samtidig vil vi på nuværende tidspunkt ikke betinge os at opnå en speciel ejerandel«

Har du talt med bestyrelsen om din interesse?

»Vi har haft et løbende forsøg på at have en dialog med bestyrelsen«

Har det været en svær dialog?

»Det ønsker jeg ikke at uddybe«

Hvorfor kommer buddet først nu?

»Vi har forsøgt at få adgang til de samme informationer som Polaris. Det har vi gjort ved at tilkendegive en ret kraftig interesse i at byde. Men der har vi fået at vide, at der mellem Polaris og bestyrelsen var indgået en eksklusivitetsaftale. Den er nu udløbet og derfor giver det mening at byde nu«

13BUSgaia.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen