Berlingske Business

Rekordsalg af Rolls-Royce

Pix-Rolls
Der blev solgt 3.575 Rolls-Royce verden over sidste år. Foto:

Verden over blev der sidste år solgt 3.757 biler af mærket Rolls-Royce. Det er det største salg i selskabets 108-årige historie. Ifølge Rolls-Royce har selskabet haft danske kunder i 2012.

Der er godt nok finanskrise, men det afholder ikke rigmænd med rigtig mange penge på lommen fra at købe en bil af den absolut dyreste slags.

Engelske Rolls-Royce har netop annonceret, at firmaet sidste år solgte det højeste antal biler i selskabets 108-årige historie.

Mere præcist blev der sidste år verden over solgt 3.575 eksemplarer af den berømte og prestigefyldte engelske overklasse-bil.

Selskabet skriver selv, at der har været et stærkt salg i en række regioner verden over.

Største fremgang har der været i Mellemøsten, hvor salget er skudt i vejret med lidt over en fjerdedel. Og det er i høj grad oliesheikerne i Saudi Arabien, der har haft travlt med indkøbene.

Salget af Rolls-Royce i det store mellemøstlige land steg med 67 pct. sidste år. I Europa var det tyskerne, som var mest ivrige med en fremgang i salget på 15 pct.

Rolls-Royce vil ikke angive antal af solgte biler i de enkelte lande, men svarer i en mail til business.dk, at der også har været danske kunder i 2012.

Ifølge bilzonen.dk koster en Phantom herhjemme 7,9 mio. kr. for den ”billige” udgave, mens prislisten ræser videre opad til 10 mio. rent for Drophead Coupé. Rolls-Royce er i dag ejet af tyske BMW.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen