Berlingske Business

Regeringen vil gøre færgebilletter billigere

Billigere færgebilletter ser ud til at være på vej Mols Linie
En tur med færgen til Bornholm, Ærø eller Fejø skal være billigere. Foto:

Det skal være lettere at komme rundt i Danmark, og derfor vil regeringen afsætte 85 millioner kroner hvert år fra 2017 til billigere færgebilletter.

En tur med færgen til Bornholm, Ærø eller Fejø skal være billigere.

Det mener V-regeringen, som i sit netop fremlagte vækstudspil vil afsætte 42 millioner kroner i 2016 og derefter 85 millioner kroner årligt til billigere færgebilletter.

Venstre Landsm

De lavere priser er en del af regeringens ambition om, at det skal være lettere at komme rundt i landet. Lavere priser er særligt vigtigt for Danmarks ø-boere, fordi færgerne er den »eneste vej til omverdenen«, skriver regeringen i vækstudspillet.

Sydafrika

Med billigere billetter håber regeringen også, at flere turister vil tage en tur på det danske farvand for at besøge de små øer.

Samtidig skal færgerne være mere driftssikre, og regeringen vil derfor nedsætte en arbejdsgruppe, som skal undersøge, hvordan man bedst håndterer, når færgen til en enkelt ø er ude af drift.

Ida Auken gjorde opmærksom på snyd med udledning fra biler

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen