Berlingske Business

Rederi frygter konkursbølge

Rederiet Norden frygter, at 2009 bliver endnu et blodigt år på tørlastmarkedet, hvor mange rederier vil bukke under.

2009 bliver et blodigt år på tørlastmarkedet. Mange rederier vil bukke under. Det frygter rederiet Norden, skriver dagbladet Børsen.

"I international skibsfart vil vi se rigtig mange konkurser og indenfor tørlast vil dem, der har lånefinansieriet sig, få meget store problemer. De stærke selskaber vil blive endnu stærkere, og de svage vil forsvinde," forudsiger topchef i Norden Carsten Mortensen over for Børsen.

Tørlastmarkedet toppede i begyndelsen af 2008, da raterne lå mere end 11 gange højere end de lave niveauer fra 2002.

Rederiet Norden er også ram og har måttet nedjustere forventningerne til 2008 to gange.

"2009 bliver et exceptionelt udfordrende år, og det giver ikke stor mening at gætte på, hvor fragtraterne kommer til at ligge," siger han til Børsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen