Berlingske Business

Raillon Danmark melder sig ind i DTL

Hvorfor melder jernbaneselskabet Railion Danmark sig ind i DTL, Dansk Transport og Logistik, en organisation for vognmænd, som

tidlige ansås for at være arvefjender ?



- I DTL får vi en tættere kontakt til hele transportbranchen.

Vi får flere muligheder for at betjene vores fælles kunder og vil bedre kunne samle transportløsninger til kunderne.







Samarbejde

er vigtigt, men hvad får I ud af det i Ralion Danmark ?



- Vi bliver tættere på transportbranchen generelt,

og vi bliver mere synlige i dagligdagen, hvad vi bestemt ikke var før. Nu kan vi bedre fortælle om, hvad vi kan.







Hvad

betyder indmeldelsen for kunderne ?



- Kunder får glæde af synergieffekten, der er logisk jernbane- og landevejstransport

imellem. Man kan ikke acceptere at gods køres parallelt. Det er bedre at udnytte hinandens potentiale og så koncentrere sig

mere om at forbedre kvalitet og effektivitet.







Bane og bil har altid bekæmpet hinanden. Hvad er den nye strategi?



-

Det har altid været en stor fejl, at man brugte så mange kræfter på at bekæmpe hinanden. Begge transportformer

er berettigede og supplerer hinanden. Det er forkert at køre jernbanegods 25 km. på skinner - ligesom vi er bedst til

at køre langt. Vi har infrastrukturen og samarbejdet over landegrænserne.







Railion Danmark ejes i al væsentlighed

af Railion Tyskland (DSB har to pct.) og dermed af de tyske jernbaner Deutsche Bahn. Du har tidligere været direktør

i DHL i Danmark, nu ejet af Deutsche Post.



Har du en erfaring fra DHL, du kan bruge i Railion Danmark?



-Jeg har meget

erfaring, jeg kan overføre fra min tid i DHL til Railion Danmark. Begge selskaber arbejder med et vidt forgrenet netværk

i Europa, og begge selskaber arbejder med at komme fra HUB til HUB. Der er mange lighedspunkter - blot er jernbanen langsommere end

flyet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen