Berlingske Business

Post Danmark afviser at lukke alle landets posthuse

pix-posthus
Foto:

Der er ingen planer om at lukke hvert et posthus i Danmark, men udviklingen går i retning af flere postbutikker, lyder det fra Post Danmark.

Det passer ikke, at alle landets posthuse står foran en lukning.

Sådan lyder det fra Jørgen Fischer, der er chef for Posthuse i Post Danmark. Lørdag skriver sn.dk ellers, at »Post Danmark vil lukke alle posthuse«.

Men det er en misforståelse, og der lukker ikke et posthus, uden at der åbner en postbutik i eksempelvis et supermarked, fastslår Jørgen Fischer.

»Vi har ingen planer om at lukke posthusene. Vi har tværtimod et ønske om at være så tilgængelige som muligt. Vi ønsker at give danskerne bedre åbningstider og gode muligheder for at aflevere og hente post,« siger han.

Der er i dag omkring 60 deciderede posthuse i Danmark. Hvordan det ser ud om fem år, har posthus-chefen ikke noget bud på.

»Det ved vi ikke. Men der vil være posthuse de steder, hvor det giver mening. Vi laver en vurdering fra sted til sted og ser, om vi kan lave et samarbejde med et lokalt supermarked, så vi kan åbne en postbutik.«

I 2012 nedlagde Post Danmark hver sjette postkasse, og med tiden er mange posthuse blevet afløst af postbutikker og ubemandede døgnposter, hvor danskerne selv kan hente deres pakker. Det har mødt kritik fra blandt andre Ældresagen, men Jørgen Fischer mener, det er en udvikling, der generelt er i borgernes interesse.

»Når vi ændrede strukturen på postkasserne, skyldtes det, at danskerne ikke længere sender så mange breve. Og så ønskede vi også at placere dem mere logisk. Pointen med postbutikkerne er at give adgang til længere åbningstider. Vi har udvidet antallet af steder, man kan sende og hente pakker i de senere år,« fastslår han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen